?

Log in

 
 
05 March 2009 @ 04:34 pm
Malcolm Reynolds - My Big Damn Hero // A Compilation  
I tried to pick some rather un-common songs, and some artists not everyone will know. The songs reflect the Malcolm Reynolds I have in my head, you might see him differently and that's fine, because my mind is twisted. ;) Also, please don't take me too seriously. ;)
And, btw. if you don't know Cpt. Mal, the songs are cool anyway, so take a look under the cut if you'd like to get to know some great artists. =)
"Half of writing history is hiding the truth."
Captain Macolm Reynolds -- My Big Damn Hero

A Compilation


Return to the Forbidden Planet - Wipe Out
[mostly instrumental]

Lenny Kravitz - Always On The Run

"Dear Buddha, please bring me a pony and a plastic rocket..."

My mama said
That your life is a gift
And my mama said
There's much weight you will lift
And my mama said
Leave those bad boys alone
And my mama said
Be home before the dawn
And my mama said
You can be rich or poor
But my mama said
You can be big or small

But I'm always on the run


Frank Sinatra - Fly Me To The Moon

"My ship don't crash. If she crashes, you crashed her."

Fly me to the moon
Let me play among the stars
Let me see what spring is like
On Jupiter and Mars

you are all I long for
all I worship and adore
In other words, please be true
In other words, I love you


Kurt Nilsen feat. Willie Nelson - Lost Highway

"If I'm your mission, Shepherd, best give it up.
You're welcome on my boat. God ain't."


I was just a lad, nearly 22
Neither good nor bad, just a kid like you
And now I'm lost, too late to pray
I started rolling down that lost highway



Kurt Nilsen - Last Storm
I have built a conscience
I have better believes

I’ve been out in stormy weathers
Been out here for ages
And I can’t find my way back again


Bachman Turner Overdrive - Takin' Care Of Business
Start your slaving job to get your pay
If you ever get annoyed, look at me, I'm self-employed
I love to work at nothing all day

And I'll be takin' care of business every day
Takin' care of business every way



Tom Gäbel - Ac Cent Tchu Ate The Positive

"Shiny"

You've got to accentuate the positive
Eliminate the negative
Latch on to the affirmative
Don't mess with Mister In-Between


Barenaked Ladies - One Little Slip

Well, what you plan and what takes place ain't ever exactly been similar.

It was a recipe for disaster
A four-course meal of no sirree
It seemed that happily ever after
Was happy everyone was after me



Muse - Knights of Cydonia

"No more runnin'. I aim to misbehave."

No one's gonna take me alive
The time has come to make things right
You and I must fight for our rights
You and I must fight to survive


Edwin McCain - Jesters, Dreamers and Thieves

"Captain, why did you come back for us?"
"You're on my crew."
"Yeah, but you don't even like me. Why'd you come back?"
"You're on my crew. Why we still talking about this?"


And so for all of you I say, dont miss the forest for all the trees
And dont ever question honor among thieves

Blues Traveler - Partner In Crime

"Hey, little one. Understand your part in all this?"
"Do you?"
"It's what I do, darlin'... It's what I do."


Trouble has always ever managed to find me
I do my best but in the end I usually get away
That's how it's always been, quite comfortable in fact


Story of the Year - Until The Day I Die

"Jayne, your mouth is talking. You might wanna look to that."

We'll make the same mistakes, I take the fall for you
My hands are at your throat and I think I hate you
But still we'll say, "Remember when"
Just like we always do, just like we always do


Empty Trash - Romance

"But you fog things up! You always have.
You spin me about.
I wish like hell you were elsewhere."


As I was lying on my bed
Thinkin' back on what you said
A breaze of confusion has rushed through my head
Don't know if my needs for you can ever be fed
My beliefs are paradoxical but tonight you gotta show
Oh, please, please baby cause I need to know

I always thought that romance was lame
I always thought it was a feeling that i couldn't tame


Nevio - Allelujah Girl

"Hello? Woman-person?"

I couldn't wait to see her go
I would have even helped her pack her clothes

I didn't even love you baby
You know you drove me crazy
I was never gonna have you baby, no no
Don't even think I'll miss you
I never wanted to kiss you
Cause you were never an issue, for me


The Rolling Stones - Tumbling Dice

"If I truly wanted someone bad enough,
wouldn't be a thing in the 'verse that could stop me from going to her."


'Cause all you women is low down gamblers,
Cheatin' like I don't know how,

Always in a hurry, I never stop to worry,
Don't you see the time flashin' by.

You can be my partner in crime.
But baby, I can't stay,
You got to roll me and call me the tumblin' dice.


Framless - Hooray!
It's done! The dark clouds have disappeared
And almost like a miracle, they made way for the sun
We've won - the battle won't go on
The forces that endangered us - defeated by our trust

Right now, we're standing together side by side
Hooray ho! We've finally made it! We did what we had to do!


"Love. You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home."
"Storm's getting worse."
"We'll pass through it soon enough."


Willie Nelson - On The Road Again
On the road again
Like a band of gypsies we go down the highway
We're the best of friends
Insisting that the world keep turning our way and our way

Bonus Song #01:
Escape Key - Mal's Song
I've seen torment raked 'cross innocent souls
Seen sane men mad and good men die
I've been hounded, hated, married and tricked
I've been tortured, cheated, shot and tied

You won't see no tears when I say goodbye
I've still got my family and my Firefly

"Well look at this. 'Pears we got here just in the nick of time. What does that make us?"
"Big damn heroes, sir."
"Ain't we just."


Bonus Song #02:
David Bonk -Ce Pia Ali
{instrumental}

DOWNLOAD HERE ON MEDIAFIRE
and btw. comments are ♥! =)
 
 
 
Kashtamerai_shuffle on March 5th, 2009 10:39 pm (UTC)
Ah, I always enjoy fanmixes. Taking it, thanks!